نمایش اوقات شرعی بر روی دستکاپ با conky

نمایش اوقات شرعی بر روی دستکاپ با conky

سلام دوستان

چند روزی است که از conky استفاده می کنم و با کمک راهنمایی های موجود در اینترنت کانفیگ کردم. ایده ای که درذهنمه اینه که بتونم اوقات شرعی  هر روز را هم بتونم بر روی دسکتاپم نمایش بدم. سایت www.aviny.com  اوقات شرعی به تفکیک شهرها ارائه می کند. برای این کار ابتدا آدرس  صفحه مخصوص شیروان ( شهرمون :) ) از سایت آوینی دات کام بدست آوردم و با استفاده از wget دانلود و در یک فایل متنی ذخیره کردم.

@linux-sziu:~> wget -O ~/aviny2.txt http://prayer.aviny.com/city_time.aspx?Code=1001 

سپس با استفاده از دستور زیر قسمتی از صفحه را که شامل اطلاعات اوقات شرعی  است را جستجو و در فایل متنی جدیدی ذخیره کردم.

 cat ~/aviny2.txt | grep امروز > oghat.txt 

خروجی دستور بالا به شکل زیر است.

امروز: 1392/9/16   اذان صبح: 05:07:53   طلوع آفتاب: 06:39:29   اذان ظهر: 11:29:50   غروب آفتاب: 16:20:11   اذان مفرب: 16:40:51   نیمه شب: 22:44:02   زمان روزه:11:32:58

ادامه دارد...

پ.ن: دوستان اگر راه حل بهتری دارند ( مطمئنم که هست :) ) ممنون میشم ارائه بدهند.

۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سعید رسولی

۱۸ آذر ۹۲ ، ۲۲:۳۹
راه بهتر و بدتر بودنش بستگی به خودتون داره ولی دو تا راه خوب:

۱- توی فایرفاکس با این افزونه:
http://praytimes.org/

۲- توی تقویم فارسی StarCalendar که خودم نوشتم هم یک افزونه‌ای هست بطور پیش‌فرض که هر جای دنیا باشید اوقات شرعی رو بصورت آفلاین محاسبه می‌کنه و نشون میده. فقط باید شهر محل زندگی رو براش تعیین کنید.
http://saeedgnu.blog.ir/post/27

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۲، ۲۳:۱۰
سلام
متشکرم آقای رسولی از بزرگواری تون، من قبلا از starcalender استفاده کرده ام اما بعدها برای نصبش به مشکل برخوردم برای همین الان ندارم. در اولین فرصت نصبش خواهم کرد. در ضمن از همین راه هم حلش کردم. تو پست بعدی وبلاگم راه حل رو میذارم خوشحال میشم نظراتتون بشنوم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی