۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

دانلود یکباره آموزشهای ویدیویی گیمپ

سلام دوستان


در وب گشت و گذار می کردم که به سایت آموزشهای ویدیویی گیمپ را برخوردم و جالب اینکه شمار آموزشهای آن به ۱۹۵رسیده است. تصمیم گرفتم که تمام آنها را درساعات رایگان اینترنت دانلود کنم. دانلود تک تک آنها جالب نبود لذا به دنبال راه حلی برای دانلود یکباره تمامی آنها می گشتم . با توجه به اینکه اسکریپت نویسی بلد نیستم به دنبال راه های گرافیکی بودم و راه حل های مختلفی را امتحان کردم. بهترین و ساده ترین راه  حلی که پیدا کردم را براتون شرح میدم.

برای اینکار باید افزونه flashgot بر روی فایرفاکس نصب باشد.

1. به آدرس دانلود ویدیو ها بروید. لینک

۲. بر روی یکی ازلینک های صفحه راست کلیک کنید و گزینه ‌Build Gallery را انتخاب کنید.

3.در پنجره باز شده در فیلد content همچنین چیزی را خواهید دید.

http://dl.meetthegimp.org/meetthegimp[029-029;1].mp[4-4;1]

آن را به صورت زیر ویرایش کنید.

http://dl.meetthegimp.org/meetthegimp[001-195].mp4

 با کلیک برروی ok صفحه جدیدی که تنها شامل لینک های ویدیو آموزش است باز میشود.
4. صفحه جدید را ذخیره کنید. در پنجره save as  از فیلد filter، گزینه Text Files  را انتخاب کنید و فایل را با فرمت txt در محل دلخواه ذخیره کنید.
5. می توانید با کمک Wget  همه لینک های موجود در فایل متنی ذخیره شده را دانلود کنید.

wget -c -i /path-to-text-file

راهنمای دانلود با wget را میتوانید از اینجا بخوانید.

با کمک cron و at میتوانید دانلود خود را در زمان رایگان اینترنت خود برنامه ریزی کنید. راهنمای cron و at را از اینجا بخوانید.


۰ ۰ ۰ دیدگاه

انتشار نسخه 13.1 لینوکس اوپن سوزه

بعد از ۸ ماه تلاش توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان، نسخه 13.1 لینوکس اوپن سوزی با بهبودهای فراوان و با پایداری بالا منتشر شد. برای دریافت لینوکس اوپن سوزی اینجا را کلیک کنید.


خبر انتشار و نکات انتشار را اینجا بخوانید.


۰ ۰ ۰ دیدگاه

نصب سریع لینوکس اوپن سوزی

از پروسه زیر برای نصب نسخه جدید سیستم عامل اوپن سوزی (۱۳.۱) استفاده کنید. این سند به بررسی مختصر  چگونگی نصب پیش فرض سیستم عامل اوپن سوزی می پردازد.

1.1 به اوپن سوزی خوش آمدید

برای راهنمای جامع تر  نصب  اسناد اوپن سوزی  را ببینید.

1.2 نیازمندی های سیستم

  • پردازنده پنتیوم 3 500مگاهرتز و بالاتر ( پردازنده پنتیوم ۴ 2.4 گیگاهرتز یا بالاتر یا هرپردازنده AMD64 یا پردازنده EM64T اینتل پیشنهاد می شود).

  • 512 مگا بایت رم ( ۱ گیگابایت پیشنهاد میشود).

  • ۳گیگابایت فضای دیسک سخت ( فضای بیتر توصیه می شود).

  • مانیتور با رزولوشن 600x800 ( رزولوشن 1024x768یا بالاتر توصیه می گردد).

 

1.3 نصب اوپن سوزی

اگر هیچ سیستم عامل لینوکس دیگری برروی سیسستم شما نصب نیست و یا می خواهید سیستم عامل لینوکس موجود خود را جایگزین کنید از این راهنما استفاده کنید.

1.3 نصب اوپن سوزی

  1.  دیسک نصب اوپن سوزی را درون درایو قرار دهید،سپس کامپیوترخودرا دوباره راه اندازی کنید تا برنامه نصاب شروع شود.

  2. در صفحه نمایش راه اندازی Installation را انتخاب و کلید Enter را بفشارید. برنامه نصاب اوپن سوزی بارگزاری شده و نصب در حالت طبیعی شروع می شود.

  3. زبان و چینش صفحه کلید برای طول مدت نصب و سیستم نصب شده را انتخاب کنید.

    موافقت نامه مجوز را مطالعه نموده و در صورت موافقت با کلیک برروی Nextبه ادامه نصب بپردازید. اگر شما موافقنیستید ، با کلیک بر روی  Abort فرآیند نصب را متوقف کنید.

  4. New Installation را انتخاب و با کلیک برروی Next ادامه دهید.

  5. با استفاده از نقشه و یا لیست های کشویی Region و  Time Zone ساعت و منطقه زمانی را برای سیستم خود انتخاب نموده و  با کلیک برروی Next  ادامه دهید.

  6. میزکاری را که دوست دارید استفاده کنید را انتخاب کنید. KDE و GNOME میزکارهای گرافیکی قدرتمندی هستند، KDE کمی شبیه به ویندوز است، انتخابهای جایگزینی با تیک زن Other در دسترس هستند. با کلیک برروی Next  ادامه دهید.

  7. تنظیمات پارتیشن بندی برای اوپن سوزه در این مرحله تعریف می شود. در اکثرموارد یک طرح معقول و منطقی که می توان آن را بدون تغییر پذیرفت پیشنهاد می شود. پیشنهاد ارائه شده را بپذیرید و با کلیک برروی Next فرایند نصب را ادامه دهید.کابران باتجربه تر همچنین می توانند طرح ارائه شده را سفارشی کنند ( با انتخاب Edit Partition Setup ) و یا طرح پارتیشن بندی خود را اعمال کنند ( با انتخاب Create Partition Setup ).

  8. نام و نام خانوادگی خود را در فیلد User’s Full Name، نام کاربری خود را در فیلد Username و رمز عبور خود را در فیلد Password وارد نمایید.

    به دلایل امنیتیرمز عبور شما با حداقل ۶ کاراکتر طول داشته باشد و شامل حروف زیر نویس و بالانویس و اعداد باشد. رمزهای عبور به کوچکی و بزرگی حروف حساسند.

    به صورت پیش فرض رمز عبوری که شما اینجا وارد می کنید همچنین برای مدیر اصلی سیستم یعنی root استفاده می شود.اگر شما ترجیح میدهیدکه رمزعبور متفاوتی برای root در مرحله بعدی اختصاص دهید تیک مقابل Use this password for system administrator را بردارید.

    اگر وروداتوماتیک (automatic login) فعال باشد، سیستم بدون احراز هویت بطورمستقیم  وارد میزکار کاربری شما می شود. اگر شما اطلاعات حساسی را برروی سیستم ذخیره می کنید نباید این گزینه را بر روی کامپیوترهای که دردسترس دیگران هم قرار دارد فعال کنید

    با کلیک برروی Next فرایند نصب را ادامه دهید.

  9. رمز عبور مدیر اصلی سیستم ( معروف به کاربر root ) را وارد نمایید. در موردی که شما Use this Password for System Administrator را در مرحله قبلی فعال کرده باشید، این مرحله صرفنظرخواهد شد.

    شما هرگز نباید رمزعبور کاربر root را فراموش کنید. بعد از اینکه شما در اینجا وارد نمودید، رمزعبور قابل بازیابی نخواهد بود. آن را تنها می توان با ابزارهای مدیریت کمکی بازنشانی کرد.با کلیک برروی Next فرایند نصب را ادامه دهید.

  10. از پنجره تنظیمات نصب برای بازبینی انتخاب های خود و همچنین تنظیمات اتوماتیک پیشنهادی استفاده کنید. اگر لازم بود تنظیمات را عوض کنید.

    با کلیک Install فرآیند نصب را ادامه دهید. بسته به نرم افزارهایی که شما انتخاب می کنید شاید مجبور باشد موافقت نامه های مجوز دیگری را هم با کلیک Accept  بپذیرید . قبل از شروع واقعی فرآیند نصب شما پنجره زیر را خواهید دید:

  11. بر روی Install کلیک کنید تا نصب آغاز شود.

  12. نصب سیستم معمولاً بین 15 الی 30 دقیقه، بسته به عملکرد سیستم و The installationدامنه نرم افزارهای انتخاب شده طول خواهد کشید. در طول مدت نصب شما می توانید اسلایدهای  معرفی محصول، یادداشت های انتشار حاوی نکات انتشار در آخرین لحظات و یا ارائه جزئیات نصب را ببینید.

  13. بعد از اتمام نصب تمام بسته های نرم افزاری انتخاب شده  و تنظیمات راه اندازی اولیه، نصاب اوپن سوزی  سیستم جدید لینوکس را برای پیکربندی اتوماتیک سیستم راه اندازی خواهد کرد.  این روال دسترسی شما به شبکه و اینترنت و راه اندازیسخت افزارهای شما را پیکربندی خواهد کرد. این فرآیند به هیچ تعامل کاربر نیاز ندارد.

  14. اگر شما ورود خوکار به سیستم را فعال کرده باشد، میزکار  بطور مستقیم شروع به اجرا خواهد کرد. در غیر اینصورت شما صفحه ورود کاربران را مشاهده خواهید کرد. نام کاربری خود را انتخاب و رمز عبور خود را در فیلد Password field وارد نمائید و با فشردن کلید Enter .ارد سیستم شوید.

۰ ۰ ۸ دیدگاه