دسترسی از راه دور vnc ( قسمت دوم )

دسترسی از راه دور vnc ( قسمت دوم )

پیکربندی نشست یکباره vnc

شما می توانید از این قسمت بگذرید اگرکه شما نیاز به آن ندارید و نمی خواهید که پیکربندی های پیش فرض آن تغییر دهید.

نشست یک باره vnc توسط دایمون xinetd راه اندازی می شود. فایل حاوی تنظمیات در پوشه etc/xinetd.d/vnc/  قرار دارد. بصورت پیش فرض پیکربندی را به صورت شش بخش توصیه می کند: سه تا برای نمایشگر ( vnc1 تا vnc3 ) و سه تا آن برای ابزارک ( اپلت ) جاوا  ( vnchttpd1 تا vnchttpd3 ) بکار گرفته شده است. بصورت پیش فرض تنها vnc1 و vnchttpd1 فعال هستند.

 برای فعال کردن یک پیکربندی، خط حاوی disable=yes را با افزودن کاراکتر # خط را به حالت توضیحات در آورید (comment) و یا اینکه کل خط را حذف کنید. برای غیر فعالسازی یک پیکربندی  کاراکتر #  را از ابتدای خط حذف و یا خط را اضافه کنید.

سرور xvnc  را می توان به وسیله گزینه server_args پیکربندی کرد - xvnc --help  را برای لیست گزینه ها ببینید.

هنگامی که شما پیکربندی دلخواهی را اضافه میکنید، مطمئن شوید که از پورتهایی گه در حال حاضر بوسیله پیکربندی های دیگر ، سرویس های دیگر و یا نشست پایدار vnc  موجود  در یک میزبان استفاده شده اند استفاده  نمی کنید.

تغییرات در پیکربندی  را با وارد کردن دستور زیر فعال کنید:

rcxinetd reload

[مهم] دیواره آتش ( فایروال ) و پورتهای ( درگاههای ) vnc

هنگامی که شما مدیریت دسترسی از راه  دور (remote administration) که قبلاً توضیح داده شد، پورتهای ۵۸۰۱ و ۵۹۰۱ در دیواره آتش گشوده می شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی