۱.مقدمه

۱.مقدمه

هدف این راهنما فراهم آوردن هر آن چیزی است کاربران تازه وارد برای شروع با لینوکس اوپن سوزی به عنوان یک سیستم عامل با کاربری خانگی و یا میزکار دفاتر کوچک به آن نیاز دارد، به سرعت و به راحتی.

خواندن این راهنما  شما را از صرف زمان زیادی در اجرا نجات می دهد.  پیوست های انتهای این راهنما به طور خاص برای کاربران علاقمند ذکر شده است.

نکته:  این راهنما به پروژه اوپن سوزی وابسته است و نه  سوزه لینوکس و نه گروه اتچمیت.


۱.۱. درباره اوپن سوزی


اوپن سوزی یک سیستم عامل کامپیوتری بر پایه گنو و لینوکس است. اوپن سوزی آزاد/ منبع باز و رایگان به عنوان جایگزینی برای ویندوز شرکت مایکروسافت با فواید بسیار است.  اوپن سوزی برای لپ تاب ها، رایانه رومیزی ها، نوت بوک ها، سرورها و سیستم های مدیا سنتر در خانه  و یا دفاتر کوچک مناسب است.

اوپن سوزی  در میان برجسته ترین توزیع های گنو/لینوکس قرار دارد و آن همچنین یکی از قدیمیترین توزیع هاست. نسخه جدید  اوپن سوزی هر ۸ ماه یکبار منتشر می شود و بسیاری از زبان ها را پشتیبانی می کند – هر نسخه به همراه بروزرسانی های امنیتی برای یک دوره ۱۸ ماهه پشتیبانی می شود.



اوپن سوزی آزادانه و شفاف توسط انجمنی از داوطلبان که به همراه کارمندان سوزه کار می کنند توسعه داده می شود و  قالب آن اساس محصول تجاری سوزه لینوکس نسخه رومیزی و سوزه لینوکس نسخه کارگزار می باشد.


بازگشت به صفحه راهنمای غیر رسمی اوپن سوزی

قسمت دوم: مهاجرت به گنو/لینوکس

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی